dinsdag 16 juli 2013

Webinar 'Handboek content strategie'

Vanmiddag werd op de website van Adformatie een webinar gehouden, waarin auteur Patrick Petersen zijn nieuwe 'Handboek content strategie' toelichtte. Een aantal van zijn opmerkingen:

- 'Social media' is een containerbegrip: met de kanalen alleen red je het niet om mensen te boeien en te binden (aan je bedrijf, product). Je moet de kanalen met goede content vullen.

- Facebook en twitter hebben veel gebruikers, maar 'awareness' zit bij de nu nog kleine kanalen zoals Pinterest en Instagram. Daar alvast aanwezig zijn, al levert het niet metéén wat op.

- Twitter kan goed voor B2B (Business to Business) worden ingezet. Facebook is in dat opzicht in opkomst in NL, maar nog lang niet zo ver als in VS.

- Case: Fred & Ed. Via cartoonizing worden kinderen enthousiast gemaakt voor fruit.

- LinkedIn heeft veel mogelijkheden voor B2B, maar wordt nog lang niet optimaal gebruikt: bedrijfspagina niet gevuld, weinig updates, niet creatief en intensief gebruikt.

- Topicking: old school content (bijvoorbeeld persbericht) helemaal uit elkaar trekken en de info verspreiden in een mix van content en channels. Bijvoorbeeld: een quote op twitter, een mooie foto op Pinterest, etc.

- Kortom: zorg voor aansprekende content op de juiste kanalen en stimuleer interactie.

De gratis webinars van Adformatie zijn hier te volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten