Voor elk groot of klein bedrijf is gratis (positieve) publiciteit mooi meegenomen. Het helpt mee om je naamsbekendheid te laten groeien. Uit recent onderzoek blijkt dat het sturen van een persbericht nog altijd de belangrijkste manier is om nieuws onder de aandacht van de media te brengen.
Checklist
Op basis van de bevindingen van de onderzoekers heb ik een checklist gemaakt voor het schrijven van effectieve persberichten: persberichten die een grotere kans hebben om overgenomen te worden.
Checklist
Op basis van de bevindingen van de onderzoekers heb ik een checklist gemaakt voor het schrijven van effectieve persberichten: persberichten die een grotere kans hebben om overgenomen te worden.
- Stuur altijd een persbericht als je iets nieuws te melden hebt.
- Neem in je persbericht een citaat op van jezelf of een collega en laat aan de media weten hoe je bereikbaar bent voor meer informatie.
- Bedenk een interessante ‘anders-dan-anders’ invalshoek voor je nieuws.
- Zorg dat je een foto van goede kwaliteit over het onderwerp meestuurt.
- Zijn er cijfers bij je nieuws betrokken? Zet die cijfers dan meteen even in een grafiek of infographic, het liefst met vergelijkende statistieken.
- Voeg altijd een alinea toe met standaardinformatie over je bedrijf, want niet elke journalist weet wie je bent.
- Is je nieuws onderdeel van een 'modeverschijnsel' in jouw branche? Benoem dan waar je de trend volgt of breekt.
- Zet het betreffende nieuws én zo mogelijk meer achtergrondinformatie ook op je website en sociale media.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten